13 lip

Jaki CMS wybrać dla sklepu internetowego – porównanie Magento, OpenCart, WooCommerce

Porównamy trzy najbardziej popularnych CMS do tworzenia sklepów internetowych: Magento, OpenCart, WooCommerce. Magento uruchomiony w 2008 roku, i na dzień dzisiejszy neleży do eBay, OpenCart również uruchomiony w 2008 roku, WooCommerce jest najmłodszym systemem wśród nich, który uruchomiony w 2011 roku. Rozważmy niektóre zalety i wady każdego z nich.

Magento

Magento, który początkowo był nazywany Bento, został uruchomiony w 2008 roku. Początkowo właścicielem Magento była firma Varien, następnie ona sprzedała 49% udziałów firmie eBay, która póżniej kupiła wszystkie pozostałe udziały. Teraz Magento oferuje wersję Enterprise oraz wersję Community, które można pobrać za darmo tutaj. Istnieje wiele oficjalnych szablonów oraz dodatków Magento. Szablony zazwyczaj kosztują około 99$, dodatki mogą być bardzo kosztowne od 100$ do 1000$.

img_1

Pobierz Magento »

Zalety

Magento najlepiej używać dla tworzenia większych sklepów internetowych, które potrzebują wiele różnych funkcji. Ten CMS pozwala na uruchomienie dużego sklepu internetowego z dużą ilością ustawień. On może latwo obsługiwać tysiące produktów z różnymi systemami platności, w różnych walutach oraz w wielu językach. Za pomocą Magento można osiągnąć dowolnej funkcjonalności.

  • Darmowa wersja Community
  • Elastyczność
  • Stosowany do dużych sklepów internetowych

Wady

Bądź gotowy poświęcić dużo czasu na konfigurację witryny oraz przeczytanie dokumentacji. Magento nie jest latwy dla początkujących.

Cena dodatków Magento wynosi kilkaset dolarów. Jeszcze jeden ważny punkt – to wydatki na hosting. Magento będzie działać powoli na zwykłym hostingu, więc będzie potrzebny serwer SSD VPS albo dobry hosting.

  • Drogie dodatki
  • Brak deweloperów
  • Drogi hosting

OpenCart

img_2

Jeżeli szukasz bardziej prostszego rozwiązania do tworzenia sklepu internetowego – alternatywą jest OpenCart, który o wiele łatwiejszy w konfiguracji i w pracy. On ma dużo możliwości do tworzenia sklepów internetowych, a także ma dużą ilość darmowych i płatnych szablonów oraz dodatków. OpenCart obecnie posiada ponad 14 000 modułów, wymienionych na oficjalnej stronie internetowej, w tym ponad 2700 szablonów, koszt których wynosi od 0$ do 69$, jest to o wiele tańsze, niż Magento.

img_3

Pobierz OpenCart »

Zalety

Jak już wspomniano, cena modułów i szablonów jest niska, i jest duży wybór darmowych dodatków. CMS jest bardzo prosty i łatwy do opanowania w krótkim czasie. Panel administratora jest bardzo dobrze zaprojektowany, dlatego można łatwo zrozumieć jak z nim pracować. Na oficjalnej stronie OpenCart można znaleźć dokumentacje oraz różne pomocnicze filmy-tutoriale.

  • Duża ilość darmowych dodatków
  • Tanie płatne dodatki
  • Duża funkcjonalność
  • Dobrze zaprojektowany interfejs panelu administratora

Wady

  • Długi czas ładowania strony internetowej
  • Niepoprawny adres URL, wymagana jest wtyczka

WooCommerce

img_4

WooCommerce został uruchomiony w 2011 roku przez firmę WooThemes, która jest jedną z największych firm. WooCommerce ma dużą liczbę szablonów i wtyczek dostępnych dla niego. Dodatkowy bonus, że CMS działa na WordPress. WooCommerce może korzystać z większości wtyczek przeznaczonych dla WordPress, z czego wynika że jest posiadaczem największej liczby dostępnych dodatków spośród wszystkich wymienionych powyżej CMS-ów.

img_5

Pobierz WooCommerce »

Zalety

Największą zaletą jest to że WooCommerce wykorzystuje WordPress jako CMS – to wiele dostępnych deweloperów, wiele darmowych szablonów i wtyczek, które są bardzo proste w instalacji i obsłudze, regularne aktualizacje, poprawne adresy URL oraz mozliwość działania na słabym hostingu.

WooCommerce bardzo łatwy w konfiguracji – wystarczy zainstalować WordPress oraz aktywować wtyczkę, i on sam utworzy odpowiedzie strony. Na stronie internetowej WooThemes można znaleźć dokumentacje oraz dużo różnych wtyczek dostępnych w dobrej cenie, zazwyczaj około 49$.

  • Darmowa podstawowa wtyczka
  • Kompatybilność z wtyczkami WordPress
  • SEO
  • Łatwy w użyciu
  • Minimalne wymagania dotyczące hostingu
  • Wiele deweloperów

Wady

WooCommerce nie zawiera dużo podstawowych funkcji, więc aby uzyskać odpowiednią funkcjonalność potrzebna duża ilość wtyczek.

Wady korzystania z WooCommerce można zastosować do WordPress w ogóle – duże prawdopodobieństwo włamania do witryny, to znaczy że musisz upewnić się, że używana jest najnowsza wersja WordPress i zainstalować dodatkowe wtyczki bezpieczeństwa. Również należy sprawdzić czy aktualizacja WordPress nie narusza funkcjonalność żadnych wtyczek. Najlepiej zawsze robić kopię przed aktualizacją.

  • Wymaga więcej płatnych rozszerzeń
  • Nie ma bezpłatnej pomocy technicznej
  • Musi być zawsze zaktualizowany
  • Należy podjąć dodatkowe środki bezpieczeństwa

Wnioski

Jak widać każdy CMS ma swoje zalety i wady. Magento jest naprawdę potężnym CMS za pomocą którego można uruchomić bardzo duże sklepy internetowe. OpenCart latwy dla zrozumienia, tak że jego opanowanie nie potrwa długo. Do pracy z WooCommerce niezbędne jest posiadanie wiedzy w WordPress.