Czasami zdarza się tak, że nasz portfel nie jest zsynchronizowany na 100%, bo zaciął się na pewnym bloku albo programiści dokonali aktualizację sieci i nasz blockchain już nie jest właściwym blockchain monety. Więc, poniższa instrukcja pomaga wymusić ponowną synchronizację blockchain przy problemach z niepotwierdzonymi transakcjami czy blokami, albo nowymi transakcjami, które się nie pojawiają w portfelu.
W przypadku powstania jednego z powyższych problemów możemy spróbować samodzielnie naprawić to jedną z najprostszych metod. Metoda polega na tym że portfel musi po prostu zresetować dane, które pobrał z sieci wcześniej.
Odnajdujemy folder monety, z którą mamy problem, i robimy jego kopię zapasową. Czyli po prostu kopiujemy zawartość foldera np. do nowego foldera na Pulpicie. W zależności od systemu operacyjnego folder coin`a znajduje się w różnych lokalizacjach:
Windows: C:\Users\Twoja_nazwa_uzytkownika\AppData\Roaming\Coin
OS X / MAC: /Users/Twoja_nazwa_uzytkownika/Library/Application Support/Coin/
Po wykonaniu kopii zawartości do innego zapasowego folderu – musimy wyczyścić albo najlepiej usunąć następne foldery i pliki z folderu wybranej monety:
- blocks/
- chainstate/
- database/
- .lock
- budget.dat
- db.log
- debug.log
- fee_estimates.dat
- mncache.dat
- mnpayments.dat
- peers.dat
Czyli w tym folderze muszą zostać następne pliki i foldery: backups/, coin.conf (nazwa zależy od monety), masternode.conf, wallet.dat lp
Po ponownym uruchomieniu portfela (np. magnet-qt.exe) portfel sam automatycznie utworzy potrzebne foldery i pliki, i od razu zacznie się synchronizacją całego blockchain monety. Czas synchronizacji zależy od rozmiaru blockchain (ilości wydobytych bloków), ilości aktywnych Node (peer`ów) i oczywiście naszego łącza internetowego 🙂
Comments (1)
Valentine
Interesujący artykuł