13 gru

Jak sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego?

wiarygodność-sklepu-internetowegoSprzedaż w Internecie ma ogromny sukces. Z powodu szybkiego tempa życia wielu ludzi coraz rzadziej odwiedzają punkty handlowe. Dlatego na pomoc przychodzą im dostępne o każdej porze dnia i nocy sklepy online, które otwierają przed człowiekiem nieograniczone możliwości zakupów.Jednak, oprócz znanych i udanych projektów, w sieci istnieje wiele oszustw. Sklep internetowy może stworzyć każdy student, dlatego nigdy nie wiadomo, czy sklep istnieje w rzeczywistości, czy nie, i sprawdzić to jest dość trudne.

Wybierając interesujący nas towar znajdujemy się w sklepie “wirtualnie” i oczywiście, nie wiemy czy istnieje określony towar w rzeczywistości, a także jak deklarowany opis i zdjęcia są zgodne z rzeczywistością. Przy zakupie towarów za pośrednictwem Internetu często są zakładane całkowite lub częściowe przedpłaty. Wszystkie pieniądze trafiają w szczególności do właściciela sklepu, który po otrzymaniu zaliczki, może po prostu nie wysłać towar, lub wysłać towar nieodpowiedniej jakości.

Zachęcając klientów, niektóre sklepy internetowe robią wirtualnymi nie tylko witryny, ale również ceny, a czasami same towary!

W związku z tym, problem być oszukany jest bardzo istotny dla każdego z nas.

Więc zobaczmy, jak sprawdzić sklep internetowy na autentyczność i w porę rozpoznać oszustów.

Strona internetowa

Strona internetowa – to wizytówka firmy i często po niej można określić, ile lat sklep działa na rynku. Jakościowo zaprojektowana strona mówi nam o inwestowaniu w niej czasu i pieniędzy, a to świadczy o wiarygodności. Nie należy również zapominać, że w dobrym sklepie nie powinno być żadnych błędów ortograficznych (uszkodzone linki, sekcje ze statusami “Rekonstrukcja strony”). Upewnij się, że na stronie są opisane metody płatności i obecna informacja na temat możliwości dostawy, informacja o warunkach zwrotu towaru, opis produktu oraz dostępność zdjęć produktu.

Radzimy zwrócić uwagę na obecność innych banerów reklamowych oraz wszelkiego rodzaju reklam. Zazwyczaj duże firmy nie angażują się w takie rzeczy.

Jakość usług

Jedyne na co możemy się opierać przy wyborze towaru – to zdjęcia. Ważne jest, aby zdjęcia były wysokiej jakości, towar był pokazany z różnych kątów i miał możliwość zbliżenia do rozpatrzenia szczegółów. Także jeśli jest to odzież, musi być opis składu tkanek lub technologii użytych do produkcji. Warto dokładnie rozważyć etykietki, nity, guziki, naszywki, hafty i inne. Prawie wszystkie oryginalne i markowe rzeczy na tych elementach mają logo lub nazwę producenta. Przy wyborze butów i odzieży niewątpliwą zaletą jest dostępność tabeli rozmiarów.

Opinie klientów

Bardzo ważny moment – to opinie klientów. Jak zwykle, większość sklepów oferuje swoim klientom możliwość zostawić opinie na temat swojej pracy. Ale to też jest dość niejednoznaczne, należy pamiętać, że opinie mogą być fałszywe. Dlatego konieczne jest, aby zwrócić uwagę – firma gromadzi opinie samodzielnie lub wykorzystuje do ich zbierania niezależną platformę. Często badając opinie na stronie sklepu, postrzegamy je dość sceptycznie, zwłaszcza, jeśli wszyscy są entuzjastycznie-pozytywne. W celu uzyskania rzeczywistego obrazu warto zbadać opinie na różnych forach, na stronach internetowych, portalach społecznościowych.

Sieci społecznościowe

Generalnie, na dzień dzisiejszy, mało jaki duży sklep nie ma własnej strony na portalach społecznościowych. Właściciele sklepów internetowych często próbują jak najwięcej przyciągnąć uwagę swoich klientów do sprzedawanych produktów i stworzyć stronę w popularnych serwisach społecznościowych, odpowiednich dla ich interesów. Warto pamiętać, że strona powinna być “żywa”, a więc to znaczy że sklep internetowy dba o komunikację z potencjalnymi klientami. Zazwyczaj adres strony na portalach społecznościowych ma nazwę samego sklepu.

Informacja o firmie i kontakt

Na stronie sprzedawcy musi być obecna informacja na temat samej firmy, jej lokalizacji i szereg kontaktów, aby można było z nią się skontaktować dla uzyskania odpowiedzi na swoje pytania. Pamiętaj, że im więcej sposobów komunikacji, tym lepiej. W celu sprawdzenia, przed zamówieniem możesz zadzwonić do sklepu i zapytać wstępne pytania; pożądane jest, aby znać jakieś szczegóły związane z towarem (nasycenie kolorów, zgodność wymiarów, kraj producenta) chociaż by po to aby sprawdzić czy istnieje w ogóle ten numer telefonu. Sklepy internetowe, które z kontaktów wskazują tylko adres e-mail, powinny skłonić Сię do zastanowienia się, czy warto w ogóle robić u nich zakupy.

Cena

Zbyt niska cena, zwłaszcza w porównaniu z innymi sklepami, oferującymi podobny towar, musi zmusić Cię zastanowić się. Nie daj się złapać na atrakcyjną cenę, ponieważ możesz nagle odkryć, że ona jest nieaktualna i dziś ten towar kosztuje o 5-10% więcej. Albo inna opcja, niektóre sklepy internetowe wystawiają w online witrynie wszystkie dostępne pozycje z tej grupy, a przez telefon odpowiadają, że niestety w tej chwili właśnie tego modelu nie ma ale jest inny, o wiele lepszy i, oczywiście, nieco droższy.

Wnioski

Tak więc, zanim dokonasz zakupów nie zapomnij zwracać uwagę na opinie klientów na temat mało znanych sklepów internetowych. Spróbuj dowiedzieć się o sklepie internetowym jak najwięcej.  Tylko dzięki komentarzy od innych klientów (którzy popełnili wcześniej zakupów) można określić dla siebie wszystkie zalety i wady pracy sklepu. A także czy warto tu zamawiać czy lepiej zatrzymać swój wybór na innym sklepie. Nie zaleca się zaufać sklepom, które mają wątpliwe metody płatności (wybierz dostawę do domu i płatności przy odbiorze lub wysyłkę za pobraniem).